Το ψαχτήρι του κακομοίρη...

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Να βαράς το κεφάλι σου στον τοίχο...

Όποιος έχει τον χρόνο (και το κουράγιο) ας ρίξει μια ματιά εδώ: πρόκειται για ένα thread που δημιούργησε ο developer μιας ελληνικής εφαρμογής για iPhone, με το οποίο ουσιαστικά ειρωνεύεται αυτούς που έσπασαν την εφαρμογή του και την διανέμουν μέσω των γνωστών καναλιών. Η κουβέντα έχει πιάσει 24 σελίδες μέχρι στιγμής, και φυσικά αναλώνεται στην γνωστή αντιπαράθεση ανάμεσα στους πολέμιους (εγώ και κάνα δυο άλλοι) και τους υποστηρικτές (όλοι οι υπόλοιποι) της πειρατείας λογισμικού. Το ενδιαφέρον σε αυτή τη κουβέντα είναι η εξωπραγματική άγνοια που έχει ο κόσμος για το τι είναι πνευματική ιδιοκτησία, κλοπή, δικαίωμα και επιλογή. Αυτά που γράφονται είναι κυριολεκτικά απίστευτα, και εγώ προσωπικά έχω μείνει άναυδος με το πως γίνεται κάποιοι άνθρωποι να μπορούν ακόμα να ζουν με τόση πολλή βλακεία που κουβαλούν στο κεφάλι τους. Η πλάκα είναι πως μετά από 24 σελίδες, βρίσκεται επιτέλους κάποιος ο οποίος πολύ απλά παραδέχεται ότι κάνει ότι κάνει απλά και μόνο επειδή έτσι κάνουν και οι άλλοι, χωρίς να ενδιαφέρεται για το αν αυτά που κάνει είναι θεμιτά ή όχι. Κάτι τέτοια thread είναι που με κάνουν να πιστεύω ότι αυτή η χώρα δε σώζεται με τίποτα...

4 σχόλια:

stebo είπε...

Ρε φίλε, ωραία τα λες αλλά μήπως το παίζεις λίγο Αστυνόμος Σα-ίνης; Εγώ γουστάρω την πειρατεία και γουστάρω να κατεβάζω και να βλέπω ό,τι ταινία μου καπνίσει ανά πάσα στιγμή με το ''εφτακοσαράκι'' όπως ειρωνεύτηκες κάπου... Για σένα η ποιότητα μπορεί να είναι φριχτή, για μένα όμως είναι ανεκτή.

Ωραία λοιπόν, είμαι κλέφτης και το ξέρω... Όπως και το 95% των χρηστών του Internet. Εσύ τι είσαι, μπάτσος; Διάβασα προσεκτικά τα posts σου και βρίσκω το ύφος σου αυταρχικό. Δεν νομίζω ότι επιτελώ κάποιο λειτούργημα με το να κλέβω, απλώς επιλέγω να κλέβω για να τα βγάλω πέρα κι αν έρθει κανένας να με πιάσει θα αμυνθώ για τον εαυτό μου και θα αναλάβω την ευθύνη των επιλογών μου. Το να με βάλει φυλακή κάποιος για κλοπή είναι το αρνητικό υποθετικό σενάριο της πράξης μου και είναι ένα σενάριο που θα προσπαθήσω να το αντιμετωπίσω σαν άντρας.

Δε φωτογραφίζω απαραίτητα τον εαυτό μου, απλώς προσπαθώ να σου καταδείξω τη νοοτροπία ενός ''πειρατή'' τον οποίο εσύ καταδικάζεις. Η κλοπή του είναι μεμπτή σαν πράξη και σε αυτό συμφωνούμε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο κλέφτης δε φοράει παντελόνια, ότι έχει σκατά στο κεφάλι του, ότι είναι υπάνθρωπος ή οτιδήποτε άλλο.

Ο κλέφτης είχε πει ένας φίλος, είναι το αρχαιότερο επάγγελμα του κόσμου... Η πουτάνα έρχεται δεύτερη. Καλό σου βράδυ

stebo είπε...

Και κάτι ακόμα... Ο παραλληλισμός που έκανες με το περίπτερο και τα τσιγάρα είναι άστοχος. Ο πειρατής δεν παραβιάζει το χώρο σου για να σε κλέψει, βρίσκει κάτι ελεύθερο και το κατεβάζει, καταδικάζουμε τον πειρατή αλλά δεν καταδικάζουμε τη γενικευμένη ατιμωρησία και την έλλειψη προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας που είναι και η πηγή του προβλήματος.

Αν εγώ βρω 1.000 ευρώ στο δρόμο θα τα πάρω και θα τα βάλω στην τσέπη μου, ενώ εσύ θα τα παραδώσεις στην αστυνομία και θα σου πλέκει μετά το εγκώμιο ο Αντένα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων για το απαράμιλλο ήθος σου, αυτό είναι θέμα χαρακτήρα και ατομικής επιλογής.

Από εκεί και πέρα οι χαρακτηρισμοί που κάνεις για τη βλακεία που έχουν οι άλλοι στο κεφάλι κατά τη γνώμη μου μπορούν να γυρίσουν μπούμερανγκ, αφού αντίστοιχα θα μπορούσα να σε κατηγορήσω για δονκιχωτισμό και κομπλεξισμό.

Till είπε...

Όσον αφορά το πρώτο σου σχόλιο: Δεν καταδικάζω κανέναν, πόσο μάλλον τους πειρατές. Έχω πεί πολλές φορές ότι καθένας είναι υπεύθυνος των πράξεων του. Αμα γουστάρεις να είσαι πειρατής, μπράβο σου. Βλάκες και υπάνθρωπους χαρακτηρίζω αυτούς που αρνούνται να δεχτούν την φύση των πράξεων τους: κοινώς τους πειρατές που νομίζουν πως αυτό που κάνουν είναι σωστό και θεμιτό και ότι το κάνουν δικαιωματικά.

Όσον αφορά το δεύτερο σου σχόλιο, κάνεις λάθος: ο παραλληλισμός με τα τσιγάρα και το περίπτερο είναι απόλυτα εύστοχος, το μόνο που αλλάζει είναι το ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΘΕΣΗΣ. Το γεγονός ότι το λογισμικό είναι άυλο προϊόν, δεν το κάνει λιγότερο προϊόν απο ότι τα υλικά προϊόντα. Η ουσιαστική διαφορά έγκειται στο ότι αυτό που σου πουλάει ο developer δεν είναι το ίδιο το λογισμικό, αλλά η άδεια χρήσης του. Κοινώς, η άδεια χρήσης είναι το προϊόν: Το λογισμικό αυτό καθεαυτό παραμένει στην ιδιοκτησία του developer.

Απο εκεί και πέρα, το τι θα κάνεις άμα βρείς 1000 ευρώ στο δρόμο, πρόβλημα σου, κάντα ότι γουστάρεις, είναι όντως ζήτημα προσωπικής επιλογής και χαρακτήρα. Άλλο όμως να βρείς 1000 ευρώ στο δρόμο, και άλλο να βρείς το Office σπασμένο σε site με πειρατικά: στην δεύτερη περίπτωση γνωρίζεις σαφέστατα ότι η MS ΔΕΝ διαθέτει ελεύθερα το λογισμικό της, και ότι αυτό που κατεβάζεις δεν είναι κάτι που βρήκες τυχαία ελεύθερο στο Internet...

stebo είπε...

Μα η πλειοψηφία των χρηστών που κατεβάζουν πειρατικά κατεβάζουν απλά γιατί βρήκαν κάτι ελεύθερο και πρακτικά δεν είναι υπάρχει κανένας μηχανισμός που να τους απαγορεύει να το κατεβάσουν. Άμα βρω κι εγώ μια ψημένη μπριζόλα και λίγο κρασάκι στο δρόμο πάνω σε ένα τραπέζι και δεν τα φυλάει κανένας, θα τα κάνω μαρούλι, γιατί να πάω στο εστιατόριο να μου πιάσουνε και τον κώλο. Η πράξη μου θα με κάνει κλέφτη και θα πει κάποιος σαν κι εσένα ότι δεν έχω ανθρωπιά, αλλά και η κλοπή είναι τμήμα της ανθρώπινης φύσης, όπου επιβιώνει ο ταχύτερος και ο δυνατότερος.

Τώρα σε ό,τι αφορά το Office, συμφωνώ ότι είναι υπερβολή να το σπάσεις τη στιγμή που υπάρχει π.χ. το NeoOffice που είναι δωρεάν και κάνει ουσιαστικά την ίδια δουλειά, κι εγώ αυτό χρησιμοποιώ. Αλλά μη μας λες τώρα ότι πρέπει να έχουμε και τύψεις επειδή κατεβάζουμε μουσική και ταινίες από το Internet - εδώ ο κόσμος δεν έχει να φάει και προσπαθούμε να κάνουμε τη ζωή μας απλούστερη, αντί να πάμε να δώσουμε 30 ευρώ να πάρουμε dvd το κατεβάζουμε σε 10 λεπτά και κάνουμε τη δουλειά μας και όσο δεν υπάρχει κανένας να μας σταματήσει θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.

Τα υπόλοιπα είναι δονκιχωτισμοί, όπως εκείνες οι παλιές ταινίες με τον Κούρκουλο, Κοινωνία Ωρα Μηδέν και Θέμα Συνειδήσεως κλπ. που δεν είχε να φάει και το έπαιζε Ρομπέν των Δασών και ηθικός τιμωρός, για να κερδίσει τι; Πραγματικά αναρωτιέμαι...