Το ψαχτήρι του κακομοίρη...

Τρίτη, 11 Ιουλίου 2006

Δήλωση της Δια-ακαδημαϊκής επιτροπής για τα θέματα της επιστήμης, 29/06/2006

"Εμείς, οι υπογραφόμενες Ακαδημίες των Επιστημών, μαθαίνουμε ότι σε διάφορες περιοχές του κόσμου, στα μαθήματα θετικών επιστημών συγκεκριμένων δημοσίων εκπαιδευτικών συστημάτων, οι επιστημονικές αποδείξεις, τα δεδομένα και οι ελέγξιμες πειραματικώς θεωρίες, για την προέλευση και την Εξέλιξη της ζωής στον πλανήτη, αποσιωπούνται, απορρίπτονται ή συγχέονται με μη επιστημονικά ελέγξιμες υποθέσεις. Κάνουμε έκκληση σε όσους επηρεάζουν την κοινή γνώμη, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, να διδάσκονται όλα τα παιδιά τις μεθόδους και τις ανακαλύψεις των επιστημών και να ενθαρρύνονται στην κατανόηση της επιστήμης της φύσης. Η γνώση του φυσικού κόσμου στον οποίο ζουν παρέχει στην ανθρωπότητα τη δυνατότητα να ικανοποιεί τις ανάγκες της και να προστατεύει τον πλανήτη.

Συμφωνούμε ότι τα ακόλουθα δεδομένα που στηρίζονται σε αποδείξεις για την προέλευση και την εξέλιξη, της Γης και της ζωής σε αυτόν τον πλανήτη αντιστοίχως, έχουν επιβεβαιωθεί από πολυάριθμες παρατηρήσεις και πειραματικά συμπεράσματα τα οποία έχουν προκύψει ανεξάρτητα, από μια πληθώρα διαφορετικών επιστημονικών κλάδων. Ακόμη και αν υπάρχουν πολλά ανοικτά ερωτήματα για τις ακριβείς λεπτομέρειες της εξελικτικής μεταβολής, οι επιστημονικές μαρτυρίες ποτέ δεν αμφισβήτησαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

1. Σε ένα σύμπαν το οποίο εξελίχτηκε στη σημερινή μορφή του, για περίπου 11 με 15 δισεκατομμύρια χρόνια, η Γη μορφοποιήθηκε πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια.

2. Από τη μορφοποίησή της η Γη- η γεωλογία της και τα περιβάλλοντά της- μεταβλήθηκε κάτω από την επίδραση πολυάριθμων φυσικών και χημικών δυνάμεων και συνεχίζει να μεταβάλλεται ακόμη.

3. Η ζωή εμφανίστηκε στη Γη πριν από 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Αμέσως μετά, η εξέλιξη των φωτοσυνθετικών οργανισμών κατέστησε δυνατή, πριν 2 δισεκατομμύρια χρόνια τουλάχιστον, την αργή μετατροπή της ατμόσφαιρας, σε μια ατμόσφαιρα που περιείχε σημαντικές ποσότητες οξυγόνου. Η διαδικασία της φωτοσύνθεσης εκτός από την απελευθέρωση του οξυγόνου που αναπνέουμε, αποτελεί την ύστατη πηγή δεσμευμένης ενέργειας και τροφής, από τα οποία εξαρτάται η ζωή του ανθρώπου στον πλανήτη.

4. Η ζωή, αμέσως μετά την εμφάνισή της στον πλανήτη, έλαβε διάφορες μορφές που όλες εξελίσσονται με διαδικασίες που η παλαιοντολογία και οι σύγχρονες βιολογικές και βιοχημικές επιστήμες έχουν περιγράψει και επιβεβαιώσει ανεξάρτητα η μια από την άλλη, με ολοένα αυξανόμενη ακρίβεια. Η κοινότητα της δομής του γενετικού κώδικα σε όλους τους οργανισμούς που ζουν σήμερα, συμπεριλαμβανομένου και του ανθρώπου, υποδηλώνει ξεκάθαρα την κοινή αρχέγονη προέλευσή τους.

Επίσης δηλώνουμε στην ακόλουθη διακήρυξη, αναφορικά με τη φύση της επιστήμης σε σχέση με τη διδασκαλία της εξέλιξης και ευρύτερα με τη διδασκαλία οποιουδήποτε πεδίου της επιστημονικής γνώσης, ότι:

Η επιστημονική γνώση προέρχεται από μια μέθοδο έρευνας της φύσης του σύμπαντος που έχει αποδειχθεί επιτυχής και χαρακτηρίζεται από μεγάλη συνέπεια. Η επιστήμη εστιάζει (i) στην παρατήρηση του φυσικού κόσμου και (ii) στη διατύπωση ελέγξιμων και αναιρέσιμων υποθέσεων από τις οποίες προκύπτουν βαθύτερες ερμηνείες των παρατηρήσιμων φαινομένων. Όταν τα δεδομένα είναι ακαταμάχητα, διατυπώνονται επιστημονικές θεωρίες που τα ερμηνεύουν και τα εξηγούν, ενώ επίσης προβλέπουν τις πιθανές δομές και τις διαδικασίες φαινομένων που ακόμη δεν έχουν παρατηρηθεί.

Η ανθρώπινη κατανόηση των εννοιών της αξίας και του σκοπού της ζωής είναι εκτός του πεδίου των επιστημών της φύσης και της ζωής. Ωστόσο ένας αριθμός από επιμέρους τομείς –επιστημονικός, κοινωνικός, φιλοσοφικός, θρησκευτικός, πολιτισμικός και πολιτικός- συνεισφέρουν σ’αυτήν. Αυτά τα διαφορετικά πεδία οφείλουν το ένα στο άλλο αμοιβαίο σεβασμό, έχοντας το καθένα επίγνωση της περιοχής δράσης του και των περιορισμών του.

Η επιστήμη αν και γνωρίζει τους τρέχοντες περιορισμούς της, είναι επιδεκτική τροποποιήσεων και υπόκειται σε διορθώσεις και επεκτάσεις, όταν εμφανίζονται νέα θεωρητικά και πειραματικά δεδομένα".

Υπογράφουν:

1. Albanian Academy of Sciences

2. National Academy of Exact, Physical and Natural Sciences, Argentina

3. Australian Academy of Science

4. Austrian Academy of Sciences

5. Bangladesh Academy of Sciences

6. The Royal Academies for Science and the Arts of Belgium

7. Academy of Sciences and Arts of Bosnia and Herzegovina

8. Brazilian Academy of Sciences

9. Bulgarian Academy of Sciences

10. RSC: The Academies of Arts, Humanities and Sciences of Canada

11.
Academia Chilena de Ciencias
12. Chinese Academy of Sciences

13. Academia Sinica, China, Taiwan

14.
Colombian Academy of Exact, Physical and Natural Sciences
15. Croatian Academy of Arts and Sciences

16. Cuban Academy of Sciences

17. Academy of Sciences of the Czech Republic

18. Royal Danish Academy of Sciences and Letters

19. Academy of Scientific Research and Technology, Egypt

20. Academie des Sciences, France

21. Union of German Academies of Sciences and Humanities

22. The Academy of Athens, Greece

23. Hungarian Academy of Sciences

24. Indian National Science Academy

25. Indonesian Academy of Sciences

26. Academy of Sciences of the Islamic Republic of Iran

27. Royal Irish Academy

28. Israel Academy of Sciences and Humanities

29. Accademia Nazionale dei Lincei, Italy

30. Science Council of Japan

31. Kenya National Academy of Sciences

32. National Academy of Sciences of the Kyrgyz Republic

33. Latvian Academy of Sciences

34. Lithuanian Academy of Sciences

35. Macedonian Academy of Sciences and Arts

36. Academia Mexicana de Ciencias

37. Mongolian Academy of Sciences

38. Academy of the Kingdom of Morocco

39. The Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences

40. Academy Council of the Royal Society of New Zealand

41. Nigerian Academy of Sciences

42. Pakistan Academy of Sciences

43. Palestine Academy for Science and Technology

44. Academia Nacional de Ciencias del Peru

45. National Academy of Science and Technology, The Philippines

46. Polish Academy of Sciences

47.
Academie des Sciences et Techniques du Senegal
48. Serbian Academy of Sciences and Arts

49.
Singapore National Academy of Sciences
50. Slovak Academy of Sciences

51. Slovenian Academy of Sciences and Arts

52. Academy of Science of South Africa

53. Royal Academy of Exact, Physical and Natural Sciences of Spain

54. National Academy of Sciences, Sri Lanka

55. Royal Swedish Academy of Sciences

56. Council of the Swiss Scientific Academies

57. Academy of Sciences, Republic of Tajikistan

58. The Caribbean Academy of Sciences

59. Turkish Academy of Sciences

60. The Uganda National Academy of Sciences

61. The Royal Society, UK

62. US National Academy of Sciences

63. Uzbekistan Academy of Sciences

64.
Academia de Ciencias Fisicas, Matematicas y Naturales de Venezuela
65. Zimbabwe Academy of Sciences

66.
African Academy of Sciences
67. The Academy of Sciences for the Developing World (TWAS)

68. The Executive Board of the International Council for Science (ICSU)

2 σχόλια:

ελενη είπε...

0 comments. γιατι δεν εκπλησσομαι;

Till είπε...

Εντάξει, τα ξέρεις, πάλι να τα λέμε;