Αναφέρθηκα στο προηγούμενο post στον Αθανάσιο Πάριο. Στα εκκλησιαστικά συγγράματα καθώς και στην συντηρητική επίσημη ιστορία, αναφέρεται ως ένας εκ των "Διδασκάλων του Γένους", χωρίς πολλά περεταίρω σχόλια. Και τι να σχολιάσει κανείς άραγε για τον άνθρωπο που υπήρξε ο συγγραφέας της "Πατρικής Διδασκαλίας"; Για τον άνθρωπο που υπήρξε δηλωμένος εχθρός και πολέμιος της Γαλλικής Επανάστασης, του Διαφωτισμού, και των Ελλήνων διανοούμενων του εξωτερικού; Για τον άνθρωπο που μισούσε τον Κοραή και όλους τους "γραμματιζούμενους"; Για τον άνθρωπο που θεωρούσε πως η διδασκαλία των Μαθηματικών και των λοιπών Φυσικών Επιστημών είναι διαβολική; Για τον άνθρωπο που πολέμησε λυσσαλέα τον Βενιαμίν Λέσβιο (ιδρυτής της Ακαδημίας Κυδωνίων), επειδή ετόλμησε να διδάξει Φυσική και Μαθηματικά και να ιδρύσει τυπογραφείο στην Ακαδημία, και που τον κατηγόρησε στο Πατριαρχείο το 1803 επειδή τόλμησε να διδάξει πως Η ΓΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ, ζητώντας τον αφορισμό του; Για τον άνθρωπο που έγραψε το 1802 το κατάπτυστο κείμενο με τον γελοίο τίτλο "Αντιφώνησις προς τον παράλογον ζήλον των από Ευρώπης ερχομένων φιλοσόφων, δεικνύουσα ότι μάταιος και ανόητος είναι ο ταλανισμός οπού κάμνουνε του Γένους μας και διδάσκουσι ποία είναι η όντως και αληθινή φιλοσοφία, τούτοις προσετέθη και παραίνεσις ωφελιμωτάτη προς τους αδεώς πέμποντας τους υιούς των εις την Ευρώπην χάριν πραγματείας"; Για τον άνθρωπο που ηγήθηκε των Κολλυβάδων στον "ιερό" τους πόλεμο ενάντια στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό; Τι αξίζει άραγε να σχολιάσει κανείς για το άθλιο αυτό υποκείμενο που ονομάζεται σήμερα "Διδάσκαλος του Γένους" και που αποτελεί το road model του Αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου; Για να μην νομίζετε δηλαδή πως όταν ο Χριστόδουλος καταφέρεται εναντίον του Κοραή, της Γαλλικής Επανάστασης, του Διαφωτισμού, των διανοούμενων και των Ευρωπαίων επιστημόνων, προτοτυπεί. Απλά αντιγράφει τον Πάριο, που έριχνε το ίδιο δηλητήριο 200 χρόνια πριν. Α, όλα κι όλα: η Εκκλησία πάνω απ΄όλα μένει πιστή στις παραδόσεις της...
11 σχόλια:
Με τέτοια πρότυπα πορεύεται ο Αρχιεπίσκοπος; Και υπάρχουν άτομα που τον ακούνε; Είναι άξιοι της μοίρας τους!
Ο Αθανάσιος Πάριος ανήκε στο κίμη,α των Κολυβάδων .
Οι κολυβάδες κυνηγήθηκαν και εξορίστηκαν από το Αγιο Ορος .
Μην ασχολείσαι με θέματα που δεν γνωρίζεις .
Γράψε για την γιουροβίζιον ,
την Βίσση....
Φαντάσουν λοιπόν τι καθήκια ήταν για τους διώξουν ΚΑΙ απο το Άγιο Όρος! Επειδή όμως μου τη λές πως δεν γνωρίζω αυτό για το οποίο γράφω, σε προκαλώ ανώνυμε αναγνώστη: Λέω ψέμματα όταν γράφω πως ο Πάριος υπήρξε συγγραφεύς τηε Πατρικής Διδασκαλίας; Πως υπήρξε πολέμιος των Εκ Δύσης λογίων και διανοούμενων; των "άθεων γραμμάτων"; των θετικών επιστημών; Της Γαλλικής Επανάστασης και του Διαφωτισμού; του Κοραή; Του Βενιαμίν Λέσβιου; ΣΕ ΠΡΟΚΑΛΩ. Αν κάτι απο τα παραπάνω είναι ψευδές, δεν έχεις παρά να το αναφέρεις και να το στοιχειοθετήσεις...
Ως ιστορικός των επιστημών επιβεβαίωνω τα λεγόμενά σου Till. Μην ασχολείσαι με ανώνυμους σπιλωτές.
Άντε, να μην τα πάρω στο κρανίο και αρχίσω να γράφω και για τον Παπουλάκο που θέλετε να τον κάνετε και Άγιο, και σας πάρει όλους ο διάολος, καντηλανάφτες της κακιάς ώρας...
Ωραία, άκου λοιπόν .
Ο Πάριος υπήρξε πράγματι εχθρός της δύσης.
Μιλάμε για το τέλος του 17ου αιώνα.
Η δύση την οποία προσκυνάς με κάθε τρόπο, αποκαλύπτοντας δυστυχώς πόσο ντρέπεσαι γι αυτό που είσαι, είναι ο Διαφωτισμός και οι Επιστήμες όμως ταυτογχρόνως είναι , τη συνεργεία της Επιστημης και της τεχνολογίας, η δύση της ανηλέητης αποικιοκρατίας που εξαφάνισε λαούς και ερήμωσε ηπείρους, είναι ταυτογχρόνως η δύση των σκλάβων, η δύση που σταύρωσε την Αφρική, την Λατινική Αμερική, την Αυστραλία. Κοίτα γύρω σου, άνοιξε ένα χάρτη. Δεν βλέπεις τα ποτάμια του αίματος ;
Ο Πάριος είδε .
Ο ανωνυμος φίλος.
Ε, δεν θα σταυρώσουμε την επιστήμη και το Διαφωτισμό που έχουν προσφέρει πολύτιμες γνώσεις στην ανθρωπότητα επειδή κάποιοι πολιτικοί ταγοί τα χρησιμοποίησαν σε λάθος σκοπούς. Η επιστημονική γνώση είναι ηθικά ουδέτερη
Εντάξει, τώρα μιλάμε για τυπική λογική 2 μέτρων και 2 σταθμών. Όταν αναφέρεται κανείς σε διάφορα εγκλήματα που συντελέστηκαν στο όνομα του Χριστιανισμού (είτε του Καθολικού, είτε του Ορθόδοξου) κατά την ιστορική διαδρομή των τελευταίων 20 αιώνων, αυτομάτως λαμβάνεις ως απάντηση απο τους απολογητές ότι οι πράξεις των ανθρώπων, έστω ιερομένων, δεν δύναται να χαρακτηρίσουν την θρησκεία. Έτσι, τοποθετούν την θρησκεία στο απυρόβλητο εξορισμού, και τα όποια εγλήματα λαμβάνουν αυτομάτως τον χαρακτηρισμό "μεμονωμένου περιστατικού" με φταίχτες αυτούς που πράττουν τα όσα πράττουν. Όταν όμως η κουβέντα φτάνει στην Δύση και τον Διαφωτισμό, οι αγαπητοί απολογητές, αντιστρέφοντας πλήρως την προηγούμενη λογική που χρησιμοποιούν για τα δικά τους κιταπια, παρακάμπτουν το γεγονός της ατομικής εκμετάλευσης για πολιτικο-οικονομικούς σκοπούς των πορισμάτων της επιστήμης, και κατηγορούν ΤΗΝ ΙΔΙΑ την Επιστήμη, και ΤΟΝ ΙΔΙΟ τον Διαφωτισμό, ως έννοιες πλέον. Απλό; Όταν μιλάνε για την θρησκεία τους, προσωποποιούν τις ευθύνες των κακών δρώμενων, ενώ όταν μιλάνε για την Επιστήμη και τον Διαφωτισμό, δαιμονοποιούν τις ίδιες τις έννοιες. Αν δηλαδή δεν μιλάμε για καθαρή απατεωνιά, τότε δεν ξέρω και γω για τι μιλάμε...
Και όσο για τον Πάριο, πολύ αμφιβάλλω για το αν είδε τα "ποτάμια του αίματος" τηε Δύσης. Το μόνο που μπορεί να είδε, είναι η επικείμενη χειράφέτηση του Ανθρώπου απο τους Ελέω θεού δυνάστες του, γι αυτό και προφανώς θέλησε να κρατήσει τα πρόβατα στο μαντρί δια των αναθεματισμών του κατά του Διαφωτισμού...
Δεν είναι τόσο εύκολα όσο τα λέτε.
Λίγη προσπάθεια ακόμα .
Ταυτογχρόνως με τον Διαφωτισμό η Δύση ανακαλύπτει την Ιστορία , όχι ως μνήμη και καταγραφή των περασμένων αλλά
σαν ένα προϊόν της θέλησης του ανθρώπου . Η αποικιοκρατία , οι παγκόσμιοι πόλεμοι των εκατομμυρίων νεκρών , η Χιροσίμα και το Ναγκασάκι , το Αφγανισταν και το Ιρακ δεν είναι γεγονότα που μαρτυράνε την « κακή χρήση » των αρχών του Διαφωτισμού , αλλά ακριβώς οι αρχές αυτές .
Αλλάζουμε την Ιστορία επειδή θελουμε να την αλλάξουμε κι επειδή μπορούμε να την αλλάξουμε , αυτό είναι το σύνθημα της δύσης .
Και συνεχίζει ο Σεφέρης :
Εδώ περνάνε και θερίζουν
χιλιάδες άρματα
δρεπανηφόρα .
Όποιος έχει έστω και ελάχιστη γνώση της Χριστιανικής Θεολογίας δεν νομίζω να αμφισβητεί σε καμία περίπτωση πως η απέχθεια των διαφόρων «πατέρων» της Εκκλησίας απέναντι στον Δυτικό πολιτισμό προέρχεται σαφώς από τον κίνδυνο της αθεΐας ο οποίος αποδίδεται φυσικά στην επιστημονική αλλά και φιλοσοφική πρόοδο, η οποία με την σειρά της έθετε σε αμφισβήτηση τον πανίσχυρο λόγο της Ανατολικής Εκκλησίας η οποία εξυπηρετείτο από την αμάθεια των πιστών της.
Βέβαια επειδή όλα έχουν κάποια όρια και επειδή οι αμαθείς έλληνες της Τουρκοκρατίας άρχισαν να φλερτάρουν επικίνδυνα με τον εξισλαμισμό αμόλησε διάφορες ενδιαφέρουσες προσωπικότητες στο ελληνικό Βιλαέτι για κατήχηση, όπως τον Κοσμά τον Αιτωλό, ο οποίος αν και πράγματι ίδρυσε σχολεία εντούτοις όρισε το διδακτικό τους πρόγραμμα με έναν σαφέστατα εκκλησιοκεντρικό χαρακτήρα.
Βέβαια επειδή «ουδέν κακό αμιγές καλού», τα σχολεία του Αιτωλού αν και εκκλησιοκεντρικά ήταν αναγκασμένα μεταξύ άλλων να διδάσκουν στα Χριστιανόπουλα και την αρχαία ελληνική γλώσσα ώστε να καταλαβαίνουν κάποια πράγματα από τα «ιερά ευαγγέλια» ώστε να διατηρούν της «ρωμαίκες» (όχι ελληνικές –«φτού κακά»!!) ρίζες τους, τελικά όμως μέσα από αυτή την διδασκαλία των αρχαίων κειμένων θεωρώ ότι η εκκλησία «την πάτησε» διότι σύνδεσε τα Χριστιανόπουλα όχι μόνο με την «ρωμαίκη» καταγωγή τους αλλά και με την αρχαία ελληνική γραμματεία οπότε γοητεύοντας ένα έστω και μικρό ποσοστό από αυτά (αμάν ζημία!).
Σε ένα δεύτερο πλάνο, συνειδητοποιώντας αυτή την πραγματικότητα η Εκκλησία στράφηκε ενάντια στην Δύση και τον Ορθολογισμό ο οποίος αντίκειται στο Δόγμα και το καταρρίπτει με λογικότατα επιχειρήματα.
Εκ των παραπάνω πάντως θεωρώ ότι έστω και κατά λάθος η εκκλησία συνέβαλε με τον τρόπο της στην πραγματική αφύπνιση του γένους κοιμίζοντας τους περισσότερους από αυτούς
"Η αποικιοκρατία , οι παγκόσμιοι πόλεμοι των εκατομμυρίων νεκρών , η Χιροσίμα και το Ναγκασάκι , το Αφγανισταν και το Ιρακ δεν είναι γεγονότα που μαρτυράνε την « κακή χρήση » των αρχών του Διαφωτισμού , αλλά ακριβώς οι αρχές αυτές ."
Ενδιαφέρουσα επιχειρηματολογία!!! Επίσης ξέχασες να πεις ότι ο γάιδαρος πετάει.
Δημοσίευση σχολίου