Το ψαχτήρι του κακομοίρη...

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2006

Αφιέρωμα στον Χριστόδουλο, part I...

Πώς αντιλαμβάνεται ο κ. Παρασκευαϊδης τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους, σε ένα κράτος με Σύνταγμα και Δημοκρατία όπως η Ελλάδα, μέσα απο κείμενα και δηλώσεις του:

1.
Περιοδικό "Εποπτεία", τεύχος 24, Ιούνιος 1987
(οι υπογραμμίσεις δικές μου).
"Η Εκκλησία δεν έχει προϋπόθεση της υπάρξεως της το σεβασμό του δικαιικού πλαισίου καμίας πολιτείας, ούτε αυτής του Νέρωνος, ούτε αυτής του κ. Τρίτση. Είναι απολύτως χρήσιμο να θυμόμαστε ότι η Εκκλησία τιμά την μνήμη όχι συνταγματολόγων αλλά μαρτύρων και αγίων και αυτό σημαίνει παραβατών των νόμων και του κράτους. Η Εκκλησία δύναται να επιλέξει όποτε θέλει της οδό της αδιαφορίας προς το Σύνταγμα και τους νόμους, στη δε κυβέρνηση θα αφεθεί το προνόμιο να κατασκευάσει μάρτυρες".

Σχόλιο: είναι προφανές πως κατά την περίοδο της Χούντας η Εκκλησία επέλεξε όχι μόνο να μην "αδιαφορήσει" προς το Σύνταγμα και τους νόμους, όχι μόνο να μην "παραβιάσει τους νόμους και το κράτος" των Συνταγματαρχών, αλλά να το στηρίξει κιόλας με κάθε μέσο. Ο κ. Παρασκευαϊδης, ως γραμματέας του διορισμένου απο την Χούντα τότε Αρχιεπίσκοπου, το γνωρίζει καλά αυτό. Φυσικά, ο σημερινός αρχιεπίσκοπος κρίνει προφανώς σκόπιμο να γράψει στα παλιά του τα παπούτσια το Σύνταγμα και την Δημοκρατία σήμερα, που μιλάει εκ του ασφαλούς...

2.
Δήλωση του, της 24-8-2001
(και πάλι, οι υπογραμμίσεις δικές μου):
"Οι ιερείς, ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης ακαταληλότητος ορισμένων ιερέων, είναι ανώτεροι των βασιλέων και των προέδρων και των πρωθυπουργών, γιατί κατέχουν την χάρη του θεού, που διαχειρίζονται με συνείδηση και τον φόβο Του, πράγμα το οποίον σε κανέναν άλλον δεν έχει επιτρέψει ο Θεός".

Σχόλιο: Με δυο λόγια, ο άνθρωπος μας λέει πως η εξουσία του ιερέα είναι η υπέρτατη εξουσία, επειδή ακριβώς είναι εξουσία Ελέω Θεού....

3.
9-5-1998, απο την ομιλία του στην τελετή ενθρόνισης του ως Αρχιεπίσκοπου.
"Η εκκλησία πάντοτε επεδίωξε σχέσεις συνεργασίας, συναλληλίας σε βάση ισοτιμίας με την Ελληνική Πολιτεία".

Σχόλιο: Δηλαδή ο κύριος μας λέει πως βασικός στόχος της Εκκλησίας είναι η συγκυβέρνηση του κράτους απο μια διττή αρχή: μια πολιτική και μια θρησκευτική. Μόνο έτσι νοείται η συναλληλία σε βάση ισοτιμίας...

Θα κλείσω το παρών post με τα λόγια του πρώην προέδρου της Βουλής Απόστολου Κακλαμάνη, μετά την "λαοσύναξη" της Θεσσαλονίκης για τις ταυτότητες:
"Μιλούν για πατρίδα άνθρωποι που δεν πολέμησαν ούτε πρόκειται να πολεμήσουν για την πατρίδα, για θρησκεία άνθρωποι που καπηλεύονται την θρησκεία και την πίστη, και για οικογένεια άνθρωποι οι οποίοι δεν θέλησαν ούτε πρόκειται να θελήσουν να κάνουν οικογένεια"...

14 σχόλια:

Mantalena Parianos είπε...

!!! πες τα
ΘΑ περιμένω και το part 2.
:)

Stathis είπε...

Ο διαχωρισμός εκκλησίας κράτους θ α έδινε τέλος στον παραλογισμό αυτό.

Ανώνυμος είπε...

xaxaxaxa! Milame ekanes skoni tin ekklisia!

Kathe raso (apo ta polla poy exoyme exo na kykloforoyn) exei kai simadia eykoilias...

Bravo bravo! Synexa etsi! Eisai protos! Eisai arxigos! Thymizeis entona ton Mpampi...min moy peis oti den xereis ton mpampi!

Mipos ta diavases ston Vasilaki?

Ean nai, viastikes... Se ligo tha zitisei syggnomi o kyrios aytos...

(e re skalomata kai syblegmata poy troei o kosmos... )

Ανώνυμος είπε...

Οταν ζεις σε μια χώρα, στην οποία υπέρτατο πιστεύω είναι το "έλα μωρέ και τι έγινε;", η οποιαδήποτε κίνηση επισήμανσης των κακώς κειμένων, στερείται της στοιχειώδους σοβαρότητας!

Και μη μού πεις ότι δεν ξέρω για τι μιλάω!

Ανώνυμος είπε...

Ωραία τα λες. Αφού ερέθισες και την Μανταλένα.

Οσα γράφει εδώ ο Χριστόδουλος είναι ολόσωστα.
ΟΛΟΣΩΣΤΑ.

Ωρε ζαγάρια
δουλεύετε 12 απλήρωτες ώρες την ημέρα σαν τα σκυλιά, γνωρίζετε ότι σύνταξη δεν θα πάρετε, τα παιδιά σας είναι άνεργα, τα σχολεία της ξεφτίλας, στα νοσοκομεία ψοφάτε στα ράτζα, το κράτος σας κλέβει, οι πολιτικοί σας πιάνουν τα οπίσθια, σας έχουν κλέψει την ψυχή, μένετε με το κεφάλι κάτω στον ζυγό της κατανάλωσης και όμως εκεί ....

με το κράτος και τη νέα τάξη.

ΠΕΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ.
ΣΕ ΠΑΜΕ.
ΣΕ ΘΕΛΟΥΜΕ.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία λοιπον, εσείς που θέλετε τον Χριστόδουλο, πάρτε τον μαζί σας και πηγαίνετε όλοι μαζί στο Άγιο Όρος να μονάσετε. Εδώ εμείς τυγχάνει να έχουμε λαϊκό κράτος, όχι ταλιμπανική ολιγαρχία.... Τραβάτε λοιπόν κατά Άθω μεριά να δείτε την γλύκα...

Ανώνυμος είπε...

Λαϊκο κράτος ; Δηλαδή κράτος που το ορίζει ο λαός.

Τίλλιε γράψε κάτι για το Δελφινάριο.

Ανώνυμος είπε...

νηστικέ μόνο τον "Τίλλιο" βρίζεις...
έχω και εγώ blog!

roidis είπε...

εύγε ιππότα της αληθείας.

χτύπα τον παραλογισμό όπου σταθείς...

θα σημειώσω το κείμενο.

Ανώνυμος είπε...

Προς νηστικό αρκούδι
Ρε μεγάλε ήθελα να ’ξερα που ζεις. Εγώ είμαι απ’αυτούς που δουλεύουν 12 ώρες και δεν πληρώνομαι, και σύνταξη πενιχρή, σε νοσοκομείο δουλεύω αλλά είναι επιλογή μου να το κάνω για να βοηθήσω τον κοσμακη στα ράντζα και ας κάθονται κάποιοι άλλοι συνάδελφοί μου όλη μέρα μ’ένα καφέ και μια εφημερίδα και ας φορτώνομαι τη δουλειά τους. Εγώ κάνω αυτό που νομίζω σωστό και το κάνω πράξη. Και πάω και στις πορείες να φωνάξω γι’αυτό το γ..νο το κράτος, και αντιδρώ όπως μπορώ. Αυτός ο Χριστόδουλος και όλη η παρέα του τι κάνει; Πως βοηθάει τον κοσμάκη. Με τις ομιλίες του; Και μην αρχίσεις να μου λες ότι έχει κάνει ιδρύματα και στις ενορίες γιατί και η δικιά μου ενορία έχει στέγη για αστέγους που τους προσφέρει φαί κάποιες μέρες, φασολάδα, σούπες σκέτες, και άλλα φοβερά φαγητά (ενώ έχει αρκετά λεφτά) και όταν ήρθε ο Χριστόδουλος για να πρωτοστατήσει στην γιορτή της ενορίας, του είχαν γαρίδες σολωμό παραγγελία παρακαλώ από γνωστό catering πληρωμένα ενώ για τους φτωχούς μαγειρεύουν κάτι μανούλες σαν τη δικιά μου με δικά τους έξοδα (500 ευρώ εισόδημα έχει και τα 70 πάνε για το τάισμα των φτωχών της ενορίας). Οσο για το ζυγό της κατανάλωσης ο Χριστόδουλος τότε ήρθε με Crysler παρακαλώ, ο Χριστός απ΄ότι ξέρω μ’ένα γαιδουράκι κυκλοφορούσε ή με τα πόδια δεν κυκλοφορούσε με καμιά άμαξα. Και με 4 ζητάδες και ένα περιπολικό γιατί φοβάται γίνει καμιά απόπειρα εναντίον του ε τότε θα είναι θέλημα θεού έτσι δεν μας λένε οι παπάδες άμα χάνουμε κάποιον «μην στεναχωριέσαι ήταν θέλημα θεού». Ο Χριστόδουλος τι φοβάται; Το θέλημα θεού; Ελεος πια άφησε τις θεωρίες και κάνε καμιά πράξη και εσύ και ο Χριστόδουλος.

Ανώνυμος είπε...

stellagmar
αν όσα γράφεις είναι αληθινά και δεν έχω καμία ένδειξη πως δεν είναι,
σου βγάζω το καπέλο και σε σένα και στην μάνα σου και στην κριτική σου.
Εσύ ασκείς καλοπροαίρετη δίκαιη και αληθινή κριτική.
Δεν ξύνεις τ απαυτά σου όλη μέρα σε μπλόγκ στο Ιντερνετ αφιερωμένα αποκλειστικώς στον Χριστόδουλο ως το μέγα κακό του σύμπαντος κόσμου ώστε ΝΑ ΡΙΞΕΙΣ ΣΤΑΧΤΗ στα μάτια του κόσμου να μην δει ποτέ το πράγματι

κακό, το αληθινό κακό,

την κτηνωδία της εξουσίας, την αποκτήνωση της κατανάλωσης, τον απανθρωπιά της παγκοσμιοποίησης.

Εσύ είσαι ωραίος. Με εσένα συζητώ ευχαρίστως.

Ανώνυμος είπε...

Προς νηστικό αρκούδι
μάλλον δεν έχεις καταλάβει κάποια πράγματα. Αν όσα γράφεις για τα απαυτά και την στάχτη στα μάτια αφορούν τον till έχεις πέσει πολύ έξω. Τα blog δεν τα ήξερα τώρα τελευταία τα έχω μάθει και απ’ότι έχω καταλάβει οι περισσότεροι τα χρησιμοποιούν γιατί είναι αγανακτησμένοι με πολλά πράγματα και αυτός είναι ένας τρόπος να εκφράζονται. Ο till είναι ένας απ’αυτούς. Αν διαβάσεις παλιότερα post θα δεις ότι αναφέρεται σε πολλά θέματα που τον αγανακτούν και αφορούν αυτά που τον κατηγορείς ότι προσπαθεί να κρύψει. Με κάποια πράγματα έχει κόλλημα και εγώ νευριάζω μαζί του αλλά η αλήθεια είναι ότι με αυτά ασχολείται ο κόσμος και γι’αυτό αγανακτεί. Και για τον άλεξ έγραψε αλλά κανείς δεν έκανε σχόλιο στο post και μην τον κατηγορείς ότι όλη μέρα κάθεται απλά η δουλειά του είναι τέτοια που την κάνει στο σπίτι και μπορεί να διαβάζει και να σερφάρει ώρες παρότι έχει σημαντικό πρόβλημα υγείας που έχει και το έχει αναφέρει σε παλαιότερο post. Και η δική του κριτική είναι καλοπροαίρετη και αληθινή και ίσως πιο εμπεριστατωμένη γιατί έχει τον χρόνο και διαβάζει. Και όσο για το θέμα μας όσα είπα προηγουμένως ισχύουν τα ίδια λέει και ο till απλά εγώ τα λέω πιο απλά.

Ανώνυμος είπε...

Και ο Τίλλιος ωραίος είναι, το είπα πριν από ημέρες, πήρα πίσω τις βλακείες που έγραψα, ζήτησα συγνώμη και ξαναζητώ. Εχει αυτό το μικρό κόλλημα με την Εκκλησία αλλά δεν φταίει, άλλοι του το φυτέψανε στο κεφάλι, θα του περάσει .
Νασται όλοι καλά.

Ανώνυμος είπε...

Οι σχέσεις μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους ιστορικά βρίσκονται πάντα μεταξύ δυο ακραίων αντιλήψεων. Η πρώτη ονομάζεται Καισαροπαπισμός όπου οι Πολιτικοί ή Κοσμικοί Ηγέτες ασκούν ταυτόχρονα και την Εκκλησιαστική εξουσία, πράγμα το οποίο εξοργίζει φυσικά την Εκκλησία. Η δεύτερη σχέση είναι ο Παποκαισαρισμόςόπου οι Θρησκευτικοί Ηγέτες ασκούν ταυτόχρονα και την Πολιτική ή Κοσμική εξουσία οδηγώντας σε Θεοκρατικά καθεστώτα, πράγμα που εξοργίζει φυσικά την Πολιτεία. Τέλος υπάρχει και η Αρχή της ουδετερότητας όπου Εκκλησία και Πολιτεία σεβόμενες η μία την άλλη οριοθετούν τις αρμοδιότητες τους κατά τρόπο τέτοιο ώστε να μην υπεισέρχονται σε «ξένα χωράφια». Στην Νεοελληνική πραγματικότητα δυστυχώς παρατηρούνται φαινόμενα Καισαροπαπισμού και Παποκαισαρισμού, διαπλοκής δηλαδή Κρατικής Εξουσίας και Εκκλησίας δημιουργώντας προστριβές μεταξύ των δυο πλευρών ενώ, μέσα σε αυτήν την προβληματική σχέση, ο «Πάσης Ελλάδος» ως κατεξοχήν εκφραστής της Παποκαισαρικής - κοσμικής τάσης, εντείνει και μεγεθύνει το πρόβλημα με αποτελέσματα άλλοτε θετικά για την Εκκλησία (δηλαδή την τάξη των Κληρικών -διασφαλίζει ας πούμε τα πρωτεία τους και καλά κάνει αφού είναι υφιστάμενοι του) και άλλοτε όχι.