Το ψαχτήρι του κακομοίρη...

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2006

Μια απο τα ίδια με ολίγον αλάτι...

μμμ, μάλιστα. Λοιπόν, ο Προμηθέας δεν έδωσε την φωτιά στους ανθρώπους, αλλά την δωρεάν ενέργεια (sic), και γι΄ αυτό τον τιμώρησε το Δίας, ο οποίος ήθελε να είναι αυτός το αφεντικό μαζί με τους άλλους θεούς. Αλλά εμείς όπως ξέρουμε, το πραγματικό αφεντικό όλου του κόσμου είναι ο Χριστός μας. Τάδε έφη μίστερ Λιακό. Νομίζω πως μετά την σύζευξη αρχαίας ελλάδας - ορθοδοξίας, την κοσμοκρατορία των ελλήνων, τις αντιβαρυτικές κοσμοσφαίρες, τα τεριρέμ, τις ψαλμωδίες και την παντοδυναμία των ρώσων, η αναφορά στην δωρεάν ενέργεία και στις μηχανές αέναης κίνησης ήταν το επόμενο "λογικό" βήμα για τον φοβερό αυτό τηλέ-προφήτη, ο οποίος μέσα στην τρέλλα του δεν παύει να αποτελεί σοβαρότατο κίνδυνο για τα πολιτικά πράγματα της χώρας, καθώς είναι γνωστές (όπως έχω πεί πολλάκις στο παρελθόν) οι διασυνδέσεις του με ακροδεξιά κόμματα και οργανώσεις. Και δυστηχώς, η ιστορική διαστρέβλωση στην οποία επιδήδεται μετά μανίας, έχει γίνει πλέον κοινός τόπος για πάρα πολλούς αδαείς που σπεύδουν να προμηθευτούν τα περίφημα πακέτα του, και να ιυοθετήσουν τις ακραιφνώς ανιστόριτες, φαντασιακές, ρατσιστικές και φασίζουσες απόψεις του...

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2006

Τα Ελληνικά ως ξένη γλώσσα

Επειδή τελικά μας τα έχουν πρήξει με το παραμύθι του Hellenic Quest, ορίστε και κάτι απτό και πραγματικό: Τα Ελληνικά ως ξένη γλώσσα (Δείτε και το πρόγραμμα για την εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων). Ασκήσεις Γραμματικής, διαγνωστικές ασκήσεις, γραμματικός σχεδιασμός και συγκριτική αξιολόγηση εγχειριδίων για την διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας. Σοβαρή δουλειά, αξιόλογοι συνεργάτες. Δείτε το...

Ο ανώνυμος Δημήτρης απο την Θεσσαλονίκη...

Ένας αναγνώστης έγραψε ένα σχόλιο σε ένα post που είχα ανεβάσει πρίν απο έξι μήνες περίπου. Το σχόλιο του είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, γι΄ αυτό και το μεταφέρω αυτούσιο σε καινούργιο post, ενώ παράλληλα παραθέτω και την απάντηση μου. Το κείμενου του Δημήτρη (έτσι ονομάζεται ο αναγνώστης) παρατίθεται με bold, ενώ ακολουθεί απάντηση μου, παράγραφο προς παράγραφο, για να μην χαθεί ο ειρμός της σκέψης:

Αγαπητέ Συνέλληνα,
Αν μου επιτρέπεις φυσικά να σε αποκαλώ έτσι μιας και και απο οτι συμπέρανα διαβάζοντας όλες σου τις δημοσιεύσεις στη σελίδα σου μεχρι τώρα, όχι μόνο δεν νίωθεις υπερήφανος που είσαι Έλληνας, αλλα αμφιβάλεις και για το αν είσαι πραγματικα Έλληνας. Επειδη όμως μαλλον ηταν καπως αποτομη η εισαγωγή μου, και δεν μου αρέσει να μένω ανώνυμος οταν μιλάω για κατι τόσο σοβαρό όπως αυτο το θέμα, θα ήθελα να συστηθώ. Το ονομά μου είναι Δημήτρης και η καταγωγή μου είναι απο την Θεσσαλονίκη. Είμαι φοιτητής της γεωπονίας με πολλά ενδιαφέροντα και κυρίως την Ιστορία, Ελληνικη και παγκόσμια γενικότερα.
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι, για να μην μπερδευόμαστε: Έλληνες καλούνται οι πολίτες του κράτους που ονομάζεται Ελλάδα. Και Έλληνες πολίτες είναι όσοι έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος. Σύνταγμα της Ελλάδος, Άρθρο 4, παράγραφος 3. Συνεπώς, είμαι Έλληνας εφόσον διαθέτω τα προσόντα που προϋποθέτει ο νόμος, και έχεις το δικαίωμα να με αποκαλείς Συνέλληνα, εφόσον φυσικά διαθέτεις και εσύ τα προσόντα που απαιτεί ο νόμος (και υποθέτω πως τα έχεις). Η Ελλάδα ως κράτος υπάρχει απο το 1830: όχι νωρίτερα. Οι Έλληνες τώρα, ώς έθνος και όχι ως πολίτες ενός κράτους, είναι άλλη ιστορία. Η ίδια η έννοια του Έθνους διαμορφώνεται ιστορικά την ίδια περίπου εποχή που διαμορφώνεται και η έννοια του Κράτους. Η διαμόρφωση μάλιστα της έννοιας του Έθνους υπήρξε καταλυτική για την διαμόρφωση της έννοιας του Κράτους (βλέπε περίοδο της κατάρευσης των Αυτοκρατοριών και της δημιουργίας των πρώτων Εθνικών Κρατών). Πολύ περισσότερο, η έννοια του Ελληνικού Έθνους κατά την πρώιμη και κλασσική αρχαιότητα δεν έχει την ίδια βαρύτητα και την ίδια σημασία που έχει σήμερα. Κατά την πρώιμη και κλασσική αρχαιότητα το κυρίαρχο πολιτικό μόρφωμα στην γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας, ήταν η Πόλη-Κράτος, και όχι το Έθνος-Κράτος. Και το τονίζω αυτό επειδή στην σύγχρονη ορολογία ως έθνος χαρακτηρίζεται μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι κατά κανόνα στην ίδια περιοχή και οι οποιοι διαθέτουν ιστορικούς, πολιτισμικούς, οικονομικούς, θρησκευτικούς και πολιτικούς δεσμούς. Και στις πόλεις-κράτη τις πρώιμης και κλασσικής αρχαιότητας, δεν συναντά κανείς όλους αυτούς τους όρους μαζί. Κοινώς, οι αρχαίοι είχαν μια αρκετά "ελαστική" αντίληψη αυτού που εμείς σήμερα καλούμε "Ελληνικό Έθνος". Υπο αυτή λοιπόν την έννοια, δικαιούμαι νομίζω να εκφράζω τις αμφιβολίες μου για το κατά πόσο είμαι "Έλληνας", απόγονος του Λεωνίδα, του Θαλή ή του Περικλή. Επιπλέον, θεωρώ αδιανόητο το ότι θα πρέπει να αισθάνομαι προσωπικά υπερήφανος για τα επιτεύγματα κάποιων ανθρώπων που έζησαν 2.000+ χρόνια πριν, απλά και μόνο επειδή, επεκτείνωντας ως λάστιχο την έννοια του Έθνους, τυγχάνει να είναι "ομόεθνοι" μου. Με την ίδια λογική θα πρέπει να αισθάνομαι προσωπικά περήφανος και για την ανακάλυψη του τροχού, επειδή αυτός που τον ανακάλυψε ήταν και αυτός άνθρωπος όπως και εγώ (και για να είμαστε ειλικρινείς, στα πλαίσια αυτής ακριβώς της λογικής, είναι πιο συνετό να αισθάνομαι περήφανος για την ανακάλυψη του τρόχου, παρά για τον Περικλή: αποδυκνύεται πιο εύκολα το ότι ο τροχός ανακαλύφθηκε απο ανθρωπους, παρά το ότι η προσωπική μου καταγωγή φτάνει μέχρι την Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα...). Απο εκεί και πέρα φίλε Δημήτρη, εκτιμώ το γεγονός ότι αναγνωρίζεις την σοβαρότητα των ζητημάτων που θίγεις, αλλα δυστηχώς εξακολουθείς να παραμένεις ανώνυμος: Ο "Δημήτρης απο την Θεσσαλονίκη" είναι μια ακόμα γενικότητα, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί δήλωση ταυτότητας. Παραμένεις λοιπόν το ίδιο ανώνυμος όπως και Μπάμπης απο τα Τρίκαλα, ή ο Νώντας απο την Καβάλα. Πάμε λοιπόν παρακάτω.

Συνεχίζωντας θα ήθελα να σου πώ οτι γνωρίζω αρκετά άτομα και καταστάσεις στο χώρο που κινήσαι μίας και είναι προφανες οτι εισαι ένας αναρχικός όχι βέβαια σαν τους αλλους διότι εσύ δείχνεις κάποια σημάδια μόρφωσης έστω και λανθασμένα κατα την ταπεινή μου γνώμη.
Φίλτατε Δημήτρη, δεν είμαι αναρχικός. Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που σε κάνει να λές κάτι τέτοιο, και μάλιστα με τέτοια σιγουριά. Νομίζω μάλιστα πως δεν έχεις ιδεά περί αναρχισμού, γιατί σε αυτή την περίπτωση θα σου ήταν προφανές πως δεν είμαι ούτε κατά διάνοια αναρχικός. Τα κείμενα μου δείχνουν αρκετά εύλογα την πολιτική μου τοποθέτηση, η οποία βέβαια καμία σχέση δεν έχει με αυτό που νομίζεις. Εκτός πια κι αν υπονοείς πως κάποιος που είναι Αριστερός (όπως εγώ) είναι κατανάγκιν και Αναρχικός, κάτι το οποίο είναι σαφώς εσφαλμένο. Τουτέστοιν, μου δημιουργείται η απορία για το ποια είναι "τα άτομα και οι καταστάσεις στον χώρο που κινούμαι" τα οποία γνωρίζεις. Εννοείς τους αναρχικούς της πλάκας; Πραγματικούς Αναρχικούς; Αριστερούς του ευρύτερου χώρου; ή απλά ανθρώπους που ακφράζουν τις ίδιες απόψεις με τις δικές μου στα ζητήμα που θίγω;

Άναφέρεις στα κείμενα σου δίαφορες εκφράσεις απο γνώστα άτομα της τηλεόρασης που ασχολούνται με θέματα που εσύ τόσο μισείς και δέν μπορω να καταλάβω το λόγο.
Ο λόγος είναι απλός: Επειδή ψεύδονται ασύστολα, κοροϊδεύουν και παραπλανούν τον κόσμο.

Διάβασα με πραγματικά μεγάλη προσοχή δίχως προκατάληψη τα όσα αναφέρεις, και πραγματικά εχω μείνει άφωνος απο το μίσος που σε διακατέχει. Δεν θα μπώ στη διαδικασία να αντικρούσω ΚΑΙ εγω τα όσα λές μίας και είναι μάλλον απίθανο να σου αλλαξω τις ιδέες που σου έχουν περασεί όλα αυτα τα χρόνια διάφοροι εξυπηρετώντας κάποιους σκοπούς. Μα θα ήθελα να σου υπενθιμίσω πως με τις ενέργειες σου αυτές δίνεις μεγαλύτερη αξία σε αυτό που τόσο μισείς. *Γιατί άραγε* *ενώ τα θεωρείς όλα αυτα μπούρδες ασχολήσαι με τόσο πάθος???*
Δεν με διακατέχει μίσος: με διακατέχει αγανάκτηση. Όπως επίσης μου προκαλεί αγανάκτηση το γεγονός ότι, το ότι αυτά που λέω θεωρείς εξορισμού ότι πρόκειται για ιδεές που μου έχουν μπολιάσει στο μυαλό "άλλοι", οι οποίοι εξυπηρετούν "κάποιους σκοπούς". Λες ότι δεν θα μπεις στο κόπο ΚΑΙ εσυ΄να μου αλλάξεις τις ιδεές. Γιατί βρε Δημήτρη; ΠΟΙΟΣ άλλος μπήκε στον κόπο να το κάνει; Άλλωστε, ακριβώς επειδή είμαι άνθρωπος που ενστερνίζεται τις αρχές της Επιστήμης, είναι πρόθυμος να αλλάξω οποιαδήποτε απο τις ιδεές μου, αν καταφέρει κάποιος να τις καταδείξει ως εσφαλμένες και να παρουσίασει την ορθότητα των δικών του. Εσύ είναι πρόθυμος να κάνεις κάτι τέτοιο; Σε προκαλώ μάλιστα, αν είσαι σε θέση να δεχτείς μια τέτοια πρόκληση, να συζητήσουμε για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ απο τα θέματα στα οποία νομίζεις ότι σφάλλω, και έχεις τον λόγο που πως αν αποδειχτεί ότι σφάλλω, θα αναθεωρήσω δημόσια τις απόψεις μου. Όσον αφορά τωρά το τελευταίο σου ερώτημα: ασχολούμαι με τόσο πάθος με αυτές τις μπούρδες, επειδή εκτός απο μπούρδες, τυγχάνει να είναι και επικύνδινες....

Ακόμη, λυπάμαι πολύ διότι αν όλοι σκεφτόταν οπως εσυ και οι ομοιοι σου το κράτος αυτό που λεγεται *Έλλαδα* και ο λαός αυτός που λέγεται *Έλληνικος* θα είχαμε αφανιστεί εδώ και αιώνες.Φυσικά δέν περιμένει κανείς κατι άλλο απο εσάς όταν γράφετε σε συνθήματα /ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ/ και ένα σωρο αλλα βλακώδη.
Αυτό που λες εδώ είναι εντελώς ατεκμηρίωτο. Το τι θα είχε γίνει αιώνες πριν αν οι Έλληνες σκέφτονταν διαφορετικά, δεν μπορείς να το ξέρεις. Μπορώ λοιπον και εγώ να σου πω πως, αν όλοι σκέφτονταν όπως εγώ, τότε η Ελλάδα θα ήταν το καλύτερο και το μεγαλύτερο κράτος του κόσμου. Μπορείς νομίζεις να μου αποδείξεις πως αυτό που λέω δεν ΘΑ μπορούσε να είχε γίνει; Ελπίζω να καταλαβαίνεις το άτοπο του θέματος. Με "εαν" και υποθέσεις δεν στηρίζεις επιχειρήματα... Απο εκεί και πέρα, σε αυτό που γράφεις παρακάτω, δεν νομίζω πως χριεάζεται να απαντήσω: ήδη έχω γράψει παραπάνω πως δεν είναι αναρχικός, οπότε το συγκεκριμένο σχόλιο δεν με αφορά...

Πραγματικά πώς νομίζεις οτι θα ένιωθαν ολοι οι σπουδαίοι άντρες της παλαιότερης αλλα και της συγχρονης Ιστορίας μας ακούγωντας ολα αυτά *??? *Θα μου πείς τώρα και πού να ξέρω εγώ, αλλα ο λόγος δεν θα είναι οι αιώνες που σας χωρίζουν μα το οτι δεν τους αποδέχεσαι ούτε καν ως προγόνους σου. Το να νιώθεις ετσι είναι δικαιωμά σου, γιατί οπως μας έμαθαν και εκείνοι ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει οτι θέλει.
Εδώ φίλε μου αρχίζεις και ρετάρεις. Αν κατάλαβα καλά, μου λές πως δεν μπορώ να ξέρω πως θα ένιωθαν οι πρόγονοι μας για όλα αυτά, όχι επειδή μας χωρίζουν κάτι αιώνες, αλλά επειδή δεν τους αποδέχομαι ως πρόγονους μου! ΜΑ ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ ΡΕ ΦΙΛΕ; Εσύ δηλαδή που τους αποδέχεσαι ως πρόγονους σου, είσαι σε θέση να μας πείς πως καταλαβαίνεις πως θα ένοιωθαν όλοι οι σπουδαίοι άνδρες της ιστορίας μας; Είσαι σοβαρός; συνηδειτοποιείς πως με αυτό που γράφεις πετά στα σκουπίδια κάθε ιστορική μεθοδολογία και καταφεύγεις πλέον στην μεταφυσική εικατολογία;

Αλλα δεν έχεις κανένα δικαίωμα να προσβάλεις όλους εμάς τους υπόλοιπους που είμαστε η πλειοψηφία και πιστεύουμε στην Έλλαδα, την θρησκεία και το μεγαλείο της, κατι που εσυ δεν μπορείς ούτε να νιώσεις τι είναι. Μπορείς λοιπον φίλε μου(καθώς παρόλες τις διαφορες μας σε θεωρώ φίλο) να συνεχίσεις να πράτεις όπως νομίζεις, μα να έχεις στο μυαλό σου πάντα ένα πράγμα. Με το να επιτήθεσαι με αυτό τον τρόπο και να προσπαθείς να ισοπεδώσεις τους πάντες προσβαλωντάς και υποτιμώντας ανθρώπους με πτυχία που ίσως είναι αρκετα ποιο μορφωμένοι απο εσένα, δεν καταφέρνεις τίποτα αλλο εκτός απο το να εκθέτεις τον εαυτό σου. Τέλος δεν περιμένω να μου απαντήσεις αλλά ελπίζω οτι θα διαβασεις το μηνυμα μου πριν το σβήσεις.
Η Δημοκρατία φίλε μου, σε αυτό ακριβώς συνίσταται: στο ότι ακόμα και η μειοψηφία ΤΟΥ ΕΝΟΣ έχει το δικαίωμα να κατακεραυνώνει όλους τους υπόλοιπους, όταν αρχίζουν να ρετάρουν. Μπορείς λοιπόν εσύ και η πλοιοψηφία σουνα πιστεύεις στο μεγαλείο της Ελλάδας και της θρησκείας σου, εγώ όμως εξακολουθώ να έχω το δικαίωμα (και το δίκιο) να λέω πως είστε βαθιά, πολύ βαθιά νυχτωμένοι. Αν θές να μου αποδείξεις πως κάνω λάθος, θα πρέπει να χρησιμοποιείσεις πιο σοβαρά επιχειρήματα απο το ότι είστε η πλοιοψηφία και απο το ότι έχετε πτυχία. Να τα βράσω τα πτυχία σας, και εγω έχω πτυχία. Και λοιπόν; Τα δικά σας δηλαδή μετράνε περισσότερο απο τα δικά μου; Γιατί; Αμα θες να κάνουμε κουβέντα, να κάνουμε. Αλλα σοβαρή κουβέντα, όχι παπαριές... Α, και όπως είδες, το μήνυμα σου όχι μόνο δεν διαγράφτηκε, αλλά έγινε και ξεχωριστό post.

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2006

Τα εφτά σπαθιά...

Το "Τίγρης και Δράκος" ήταν πολύ καλή ταινία. Ο δε "'Ηρωας" ήταν ένα μικρό αριστούργημα. Τα "Ιπτάμενα Στιλέτα" ήταν άνευ ουσίας, αλλά τουλάχιστον είχαν δράση και καλή σκηνοθεσία (τουτέστοιν, ήταν απλά μια ταινία που βασίστηκε στην αναπάντεχη επιτυχία των δυο προηγούμενων ταινιών, και βγήμε με σκοπό να κάνει μια γρήγορη μπάζα, αλλά τουλάχιστον είχε κάτι να προσφέρει, όσο λίγο και να ήταν). Και τώρα βγήκαν τα "Εφτά Σπαθιά", τα οποία φέρουν βαρέως και τον τίτλο της ακριβώτερης Κινέζικης παραγωγής. Ε λοιπον ρε παιδιά τι να πω, μιλάμε για μεγάλη μούφα. Η ταινία είναι εντελώς για τα μπάζα. Όλες οι καλές ιδεές στην ταινία, εξαντλούνται στα πρώτα τριάντα λεπτά. Σκηνοθετικά πιάνει την βάση. Σεναριακά, άστα να πάνε (να μην μιλήσουμε για κενά...). Ερμηνίες; Μην το συζητάς καλύτερα. Και η μουσική; χωρίς να γίνομαι υπερβολικός, πρόκειται απλά για το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ soundtrack που έχω ακούσει ποτέ. Ανούσιο, βαρετό, πομπώδες, και εντελώς άσχετο με το κλίμα της ταινίας. Βάζω στοίχημα πως αν η ταινία είχε σωστή μουσική, ίσως να ήταν απλά μια μέτρα ταινία, και να μην με χαλούσε τόσο πολύ. Βαθμολογία; 1. Θα του έβαζα 0, άλλα παίζει στην ταινία ένας χαρακτήρας (αυτή η "κακιά" γκόμενα με το μισό κεφάλι κουρεμένο και με τα tatoo) πολύ cult, και για χάρη της βάζω στο έργο παραπάνω απο όσο αξίζει. Εννοείται πως ο συγκεκριμένος χαρακτήρας μέχρι τα μισά του έργου έχει πεθάνει, οπότε και η βαθμολογία μου χαρακτηρίζει μόνο την πρώτη ώρα του έργου!

Αυτοί οι Γάλλοι...

Η αλήθεια είναι πως, όταν θέλουμε να μετρήσουμε τον βαθμό δημοκρατικότητας μιας Ευρωπαικής χώρας, κατά βάση χρησιμοποιούμε ως μέτρο σύγκρισης την Γαλλία. Πρόκειται δηλαδή για ένα είδος δημοκρατικού βαρόμετρου. Και δεν ανατρέχουμε στην Γαλλία μόνο για να δούμε τα θετικά στοιχεία της Δημοκρατίας, αλλά και τα αρνητικά. Τουτέστοιν, η Γαλλία αποτελεί δημοκρατικό βαρόμετρο για όλους εμάς τους υπόλοιπους επειδή εδώ και έναν αιώνα έχει προχωρήσει στον διαχωρισμό εκκλησίας - κράτους, και λειτουργεί ως τυπικό κοσμικό κράτος χωρίς επίσημη θρησκεία, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί δημοκρατικό βαρόμετρο επειδή οι φασίζουσες και ακροδεξιές ιδεολογίες οι οποίες αναπτύσσονται ταχύτατα στο εσωτερικό της αποτελούν προπομπό αντίστοιχων εκδηλώσεων και σε άλλες Ευρωπαικές χώρες. Κατά κάποιο τρόπο δηλαδή, μελετώντας κάποιος την Γαλλία, μπορεί να έχει μια καλή ιδέα για το ποιά πράγματα βελτιώνει η Δημοκρατία σε μια σύγχρονη δυτική χώρα, αλλά και για το ποιοί κίνδυνοι ελοχεύουν σε μια τέτοια χώρα. Και ακριβώς επειδή η Γαλλία είναι αρκετά μπροστά σε σχέση με άλλες χώρες όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή της Δημοκρατίας, είναι πάντα καλό να λαμβάνουμε υπόψην μας τα όσα συμβαίνουν εκεί όσα πολύ πιθανά συμβάντα και για τα δικά μας τα μέρη. Αυτά μου ήρθαν στο μυαλό καθώς διαβάζω στις εφημερίδες πως τις τελευταίες ημέρες γίνεται μεγάλη συζήτηση στην Γαλλία για τις "παραινέσεις" της πολιτικής ηγεσίας περί ιστορικού "εξορθολογισμού" της αποικιοκρατικής πολιτικής της χώρας κατά τους προηγούμενους αιώνες, στην Εκπαίδευση. Κοινώς, οι πολιτικοί ζητάνε απο τους εκπαιδευτικούς να τονίζουν και τα θετικά στοιχεία της Γαλλικής Αποικιοκρατίας στις αποικιακές χώρες, και φυσικά οι ιστορικοί έχουν καραφλιάσει με τις "παραινέσεις" αυτές, και έχουν ξεσπαθώσει άγρια καθώς δεν ανέχονται σε καμία περίπτωση πολιτικές παρεμβάσεις σε έναν σαφέστατα επιστημονικά οριοθετημένο χώρο όπως είναι η Ιστορία. Συγκρίνοντας λοιπόν τους μεν με τους δε, διαπιστώνω πως στο Ελάντα τυγχάνει να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: Η πολιτική έχει μια αρκετά σταθερή επίσημη γραμμή επί της Ιστορικής Αλήθειας, την οποία τηρεί με ευλάβια στην Εκπαίδευση, και η οποία γραμμή φέρει φυσικά την επίσημη έγκριση της Εκκλησίας. Οποιαδήποτε αυτόνομη κίνηση πέρα απο την γραμμή αυτή, στιγματίζεται και κόβεται απο την ρίζα. Κοινώς, η Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία μας, είναι γερά προφυλαγμένη: στηρίζεται σε μπετά που έχει ρίξει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχουν και μερικοί σοβαροί άνθρωποι σε αυτόν τον τόπο, και φροντίζουν να παράγουν Ιστορικό έργο και σοβαρες μελέτες, παρά τον ασφυκτικό κλοιο της πολιτικο-θρησκευτικής ηγεσίας....

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2006

Τι γυρεύει ο Γιώργος Καρατζαφέρης στην Θεσαλλονίκη;

Αυτό διερωτάται ο Δημήτρης Μητρόπουλος στις σημερινές [Αγιογραφίες] στα Νέα. Και δίνει παρακάτω ο ίδιος την απάντηση: "Ο Καρατζαφέρης γυρεύει δημοσιότητα". Φυσικά δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν το γεγονός ότι ο Καρατζαφέρης γυρεύει την δημοσιότητα στην Θεσσαλονίκη. Φαίνεται πως η συγκεκριμένη πόλη έχει εξελιχθεί σε εφαλτήριο κάθε λογής ακροδεξιάς ιδεολογίας και πρακτικής. Και ο Ψωμιάδης άλλωστε εκεί τριγυρνά. Και ο Βελόπουλος εκεί κατοικοεδρεύει. Και ο προφήτης-πλασιέ Λιακό, και αυτός απο εκεί ξεκίνησε. Τι διάολο συμβαίνει τελικά με την Θεσαλλονίκη? Κάποτε υπήρξε η πόλη με τον μεγαλύτερο πληθυσμό Εβραίων σε όλα τα Βαλκάνια (αν όχι στην Ευρώπη), ήταν ανοικτή και κοσμοπολίτικη. Πως διάολο γίνεται σήμερα να είναι το βασικό κέντρο διάδοσης ανθρώπων και ιδεών φασίζουσας αντίληψης και νοοτροπίας;

Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2006

Κάτι καλό...

...που διάβασα σήμερα: "Ο Αθεισμός είναι θρησκεία στον ίδιο βαθμό που και το να ΜΗΝ συλλέγεις γραμματόσημα είναι χόμπι". Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους αυτούς τους Χριστιανοταλιμπάν που επιμένουν πως ο Αθεισμός είναι θρησκεία....

Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2006

Είμαι ένας αντίθεος και μισός...

Κάτι τέτοιες ευκαιρίες ο Πάσης Ελλάδος δεν τις αφήνει ανεκμετάλευτες. Την είπε πάλι την κουβέντα του. Βέβαια, υπο το πρίσμα της Πάλης των Τάξεων (εφόσον φυσικά χρησιμοποιούμε τα αναλυτικά εργαλεία του Μαρξισμού, και με μια μικρή διαστρέβλωση), ο άνθρωπος την δουλειά του κάνει. Στο Ελλάντα η Εκκλησία αποτελεί ξεχωριστή τάξη, η οποία προσπαθεί και αυτή να διατηρήσει το status quo των κεκτημένων της. Οπότε λογικό είναι να μάχεται λυσσαλέα αυτούς που επιθυμούν τον διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους. Σε αυτόν τον αγώνα, τα πάντα επιτρέπονται, ακόμα και τα ψεύδη: Ο Πάσης Ελλάδος είναι κατά βάση Μακιαβελικός. Να γιατί δικαιούται εντέλει ο μίστερ Christodoulos να λέει πως ο Δαχωρισμός απεδείχθη λανθασμένος στην Γαλλία, ενώ και οι πέτρες ξέρουν πως κάτι τέτοιο απλά δεν ισχύει, και να επαναλαμβάνει το μύθευμα του ελληνοχριστανικού ιδεώδους. Ο άνθρωπος διάγει ταξικό αγώνα και ερμηνεύει την Ιστορία κατά το δοκούν. Τουτέστοιν, θα πρέπει και οι μη-κληρικοί (όλοι οι άλλοι δηλαδή πλην των παπάδων) να πάρουν χαμπάρι πως έχουν ταξικό συμφέρον να επιθυμούν τον Διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους. Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν ταξική συνείδηση. Και είναι κάπως δύσκολο να αποκτήσει ταξική συνείδηση ο "καλός οικογενειάρχης" που κοιτάζει την δουλίτσα του, κάνει τον σταυρό του και ευχαριστεί τον καλό Θεούλη που έχει ένα πιάτο φαί στο τραπέζι του με τα 570 ευρώ που παίρνει κάθε μήνα, και αναλογίζεται πως θα ξεχρεώσει τις δεκατρείς υπερχρεωμένες πιστωτικές του κάρτες και το προπέρσινο εορτοδάνειο. Όταν το μοναδικό πλέον φως της ζωής του είναι τα Ιδεολογήματα του Ελληνικού υπερμεγαλείου, της γαμάουα Ορθοδοξίας, του Αλύτρωτου Αγώνα και της Μεγάλης (άντε να μπούμε και στην Αγιά Σοφιά) Ιδέας, και το τάξιμο για τον γιό του εκείνης της θέσης στο Δημόσιο που του υποσχέθηκε ο κουμπάρος του ο κομματάρχης, δεν υπάρχει διάθεση για ταξική συνείδηση. Δυστηχώς κύριοι, την πουτσίσαμε. Η Εκκλησία μας έχει καβαλήσει, και δεν έχει καμία διάθεση να κατέβει απο τον σβέρκο μας. Και το χειρότερο, με τις Ρωσικής Τεχνολογίας αντιβαρυτικές Ελληνορθόδοξες κοσμοσφαίρες που χρησιμοποιεί, δεν καταλαβαίνουμε καν πως κάθεται στο σβέρκο μας! (αυτό ήταν σπόντα, οι έξυπνοι το πιάσατε). Anyway, η ουσία είναι μια και ο μπακλαβάς γωνία: Εκείνη η ρημάδα η πρόταση που κατατέθηκε στο κοινοβούλιο για τον Διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους, δεν προβλέπω να προχωρήσει. Να μου το θυμηθείτε πως θα την αναβάλουν με την πρόφαση πως το θέμα θα ρυθμιστεί στην επόμενη αναθεώρηση του συντάγματος. Και να μου το θυμηθείτε επίσης πως στην επόμενη αναθεωρητική βουλή, η Εκκλησία θα εξαργυρώσει και πάλι την εκδούλευση της, και το θέμα θα γίνει και πάλι γαργάρα. Κοινώς, μην περιμένετε Διαχωρισμό ούτε τώρα, ούτε στην Συνταγματική αναθεώρηση των επόμενων εκλογών. Εγώ τουλάχιστον δεν το βλέπω να γίνεται όσο είναι Αρχιεπίσκοπος ο Christodoulos, ή τουλάχιστον στα επόμενα 10 χρόνια. Μακάρι να κάνω λάθος, αλλά δεν το νομίζω....

Πουτάνας Γιέ...

Θα έχετε δει υποθέτω το καινούργιο κειμενάκι που ανέβασα στο About Me στα δεξιά της σελίδας: " Διανύωντας την τρίτη δεκαετία της ζωής μου, μου φανερώθηκε στον ύπνο μου ο Άι-Φανούρης, ο οποίος με πρόσταξε αφενός μεν να του ανάψω μια λαμπάδα ίσα με το μπόι μου, αφετέρου δε να ξοδέψω και την τελευταία ρανίδα του αίματος μου προασπιζόμενος το μεγαλείο της αιματολογικά πεντακάθαρης και πολιτισμικά υπερ-ανώτερης Άρειας εκ Σείριου Ελληνικής φυλής. Ο Καιρός γαρ Εγγύς, βρωμεροί κουλτουριαραίοι - καλικατζαραίοι...". Φαίνεται λοιπόν πως κάποιος αρχαιογκαγκά φαν του Λιάκουρα ενοχλήθηκε ιδιαίτερα, καθώς μου έστειλε mail με το βαρύγδουπο τίτλο "Πουτάνας Γιέ". Παραθέτω υπο σύντμηση το περιεχόμενο του μηνύματος του:

"ΣΑΛΤΑ ΚΑΙ ΓΑΜΗΣΟΥ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΓΙΕ ΕΒΡΑΙΟΓΟΥΜΑ (η φράση επαναλαμβάνεται αλλες 22 φορές)"

Ο φίλος μας μάλλον ονομάζεται Σπυρίδων Σπυρόπουλος (αυτό το όνομα τουλάχιστον εμφανίζεται στο κείμενο του) και το Mail του είναι sspyropoulos_ny@hotmail.com.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η χρήση της λέξης "εβραιογουμα": Δεν έχω ιδεά τι σημαίνει (θα μπορούσε ίσως κάποιος να εξηγήσει;). Επίσης, μου κάνει τρομερή εντύπωση η παντελής έλλειψη φαντασίας στο κείμενο: μόνο μια φράση που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Φαίνεται πως η συνεχής και αδιάλειπτη ανάγνωση των βιβλίων του Σακκέτου-Πακέτου, η ψαλμωδίες των τεριρέμ και το προφητόχορτο έχουν κάνει σούπα το μυαλό του φίλου μας, και δεν μπορεί ούτε καν να βρίσει χρησιμοποιώντας έστω κάποια ποικιλία. Το "πουτάνας γιέ" είναι πλέον ξεπερασμένο, ενώ το "σάλτα και γαμήσου" είναι εντελώς κοινότυπο...

Φυσικά θεώρησα υποχρέωση μου να του απαντήσω. Του έστειλα λοιπον την εξής απάντηση: "Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Είναι πάντα ευχάριστο να βλέπω καινούργιους αναγνώστες του blog μου, οι οποίοι διαθέτουν λίγο από τον πολύτιμο χρόνο τους για να επικοινωνήσουν μαζί μου και να μου εκφράσουν την συμπάθεια τους. Καλοί νοικοκυραίοι σαν κι εσένα μου δίνουν το κουράγιο να συνεχίσω την καλή δουλειά που κάνω στο blog μου. Εύχομαι ότι καλύτερο."

Είπατε τίποτα;

Απλή Λογική...

Για να καταλάβει κανείς πόσο σαθρό είναι το ψευδο-ιστορικό οικοδόμημα που χτίζει ο μίστερ Λιακό και το οποίο κατεβάζει αμάσητο κόσμος και κοσμάκης, αρκεί κανείς να δεί τα "Διονυσιακά" του Νόννου. Ο μίστερ τα χρησιμοποιεί ως "απόδειξη" της ύπαρξης του Διόνυσου ως προ-ιστορικού στρατηγού του Ελληνισμού (ποιού;), ο οποίος και καλά κατέλαβε όλη την Ασία, οπότε είναι όλοι τους Έλληνες, οπότε όταν κατέβηκε κατά κεί ο Αλέξανδρος βρήκε τα "πατριωτάκια" του (και βούλωσε και μερικές τρύπες υποχθονίων). Αυτό βέβαια που ΔΕΝ λέει ο μίστερ, είναι πως ο Νόννος έζησε τον 5ο μετά Χριστόν αιώνα, και πως ο άνθρωπος ήταν επικός ποιητής, όχι ιστορικός. Και φυσικά έγραψε ένα έπος με καθαρά μυθολογικό χαρακτήρα, ενσωματόνοντας σε αυτό όμως ατόφια στοιχεία της εκστρατείας του ίδιου του Αλέξανδρου! Το γεγονός ότι στο τέλος της ζωής του ο Νόννος έγινε και Χριστιανός, του δίνει ένα επιπλέον μπόνους κατά την Λιακούρεια λογική, καθώς είναι η γνωστή η προσπάθεια του μίστερ Λιακό να αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας πως Αρχαία Ελλάδα, Χριστιανισμός, Εξωγήινοι, Σείριος, κοσμοσφαίρες, ψαλμωδίες, παιάνες και τεριρέμ είναι ένα και το αυτό...

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2006

Ο φασισμός είναι παντού...

Είναι βράδυ, δώδεκα η ώρα, κάνω ζάπινγκ και πέφτω σε μια εκπομπή στη ΝΕΤ. Δείχνει Ρώσους 13-17 χρονών, να χαιρετάνε προτάσσοντας το χέρι τους στην σβάστικα. Μιλάνε για την καθαρότητα της λευκής φυλής, για την αξία του αίματος και της πατρίδας, για την αιώνια πίστη στο κόμμα τους. Τους βλέπω να δέρνουν μετανάστες μέσα σε τραίνα και λεωφορεία, σε δρόμους και πλατείες. Βιντεοσκοπούν οι ίδιοι τους ξυλοδαρμούς. Τους βλέπω να παρελαύνουν στις συνοικίες των μεταναστών και να τους προειδοποιούν για τον επικείμενο θάνατο τους. Διαβάζουν κείμενα του Χίτλερ και των γκεμπελικών προπαγανδιστών. Οργανώνουν τελετές μύησης όπου πίνουν κρασί και τρώνε ωμό κρέας. Γιορτάζουν την ημέρα της Γερμανικής εισβολής στην Ρωσία κατά την Β' Παγκόσμιο Πόλεμο διοργανώνοντας τελετές και παρελάσεις, την στιγμή που οι υπόλοιποι Ρώσοι τιμούν την μνήμη των εκατομυρίων νεκρών. Μαθαίνουν να μισούν τους Εβραίους, τους Τσετσένους και τους μουσουλμάνους. Το κράτος τους ανέχεται. Η Αστυνομία τους ανέχεται. Οι "καλοί νοικοκυραίοι" τους ανέχονται. Ενίοτε τους στηρίζουν κιόλας. Είναι δεκάδες. Εκατοντάδες. Χιλιάδες. Κυκλοφορούν μόνο σε ομάδες, ποτέ μόνοι τους. Το άτομο για αυτούς δεν έχει αξία, μονάχα η ομάδα, το κόμμα, η "πατρίδα". Είναι παιδιά. Ανάμεσα τους, και οι "βοσκοί": οι ενήλικες, οι καθοδηγητές, οι αρχηγοί. Είναι παιδιά. Είναι φασίστες. Είναι παιδιά. Είναι φασίστες... Είναι Ρώσοι φασίστες, οπαδοί του Χίτλερ, τα παιδιά και τα εγγόνια των εκατομυρίων Ρώσων που πέθαναν στο Στάλινγκραντ απάναντι σε αυτόν που τώρα λατρεύουν... ΝΤΡΟΠΗ ΡΕ ΚΑΡΙΟΛΗΔΕΣ, ΝΤΡΟΠΗ...

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2006

Περί αλαζονείας ξανά...

Έγραφα πριν για το πόσο μου την σπάνε οι αλαζόνες, και θυμήθηκα πως οι άνθρωποι έχουν και σύλλογο! Τι να κάνουν άραγε τα παληκάρια στην Ελληνική MENSA; ακόμα να το κλείσουν το μαγαζί;

Κουίζ...

Απαντήστε σωστά στις τρείς παρακάτω ερωτήσεις, και κερδίστε πλούσια δώρα.

1. Ποιά είναι κατά πάσα πιθανότητα η πολιτική τοποθέτηση Αστυνομικού ο οποίος διαθέτει κινητό τηλέφωνο με wallpaper την φωτογραφία του Παπαδόπουλου?

α) Δημοκράτης που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
β) Σοσιαλιστής
γ) Χουντικός
δ) Δεν ξέρω, Δεν απαντώ

2. Ποιά είναι κατά πάσα πιθανότητα η πολιτική τοποθέτηση Αστυνομικού ο οποίος πιστεύει πως θα πρέπει να περιορισθεί η ελευθερία του τύπου, και να λογοκρίνονται οι ιδέες και η απόψεις που κυκλοφορούν στο κράτος, όπως ακριβώς γινόταν και την επταετία 1967-1973;

α) Δημοκράτης που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
β) Σοσιαλιστής
γ) Χουντικός
δ) Δεν ξέρω, Δεν απαντώ

3. Ποιά είναι κατά πάσα πιθανότητα η πολιτική τοποθέτηση Αστυνομικού ο οποίος θεωρεί πως, επειδή σε ένα κράτος στο οποίο όλοι οι πολίτες του θα είναι αλυσωδεμένοι σε έναν τοίχο δεν θα υπάρχει εγκληματικότητα, το κράτος αυτό θα πρέπει να είναι αξιόλογο?

α) Δημοκράτης που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
β) Σοσιαλιστής
γ) Χουντικός
δ) Δεν ξέρω, Δεν απαντώ

Όσοι απαντήσατε (γ) και στις τρείς ερωτήσεις... λυπάμαι αλλά χάσατε! Νικητής είναι αυτός που απάντησε (α) και στις τρείς παραπάνω ερωτήσεις. Αχ, τι χαζοί που είστε! μα δεν το ξέρετε βρε κουτοί πως οι Αστυνομικοί μας είναι εξορισμού φανατικοί Δημοκράτες, που σέβονται τον πολίτη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ανεξαρτήτως των όποιων περιστασιακών ενδείξεων που ενδεχομένως να υποδηλώνουν το αντίθετο;

Απορία...

Χτές ο Λιακό έδειχνε στην εκπομπή του ένα απόσπασμα απο μια ομιλία του. Ήταν που λέτε ο μίστερ, σε έναν χώρο που έμοιαζε με μεγάλο κλειστό γυμναστήριο (κάτι σαν το Παλαί). Ο χώρος ήταν ΤΙΓΚΑ στους μπάτσους, οι οποίοι ζητωκραύγαζαν τον Λιακό, ο οποίος φώναζε "Όχι άλλοι τιμημένοι νεκροί στην Αστυνομία". Και σας ρωτάω ρε παιδιά μπας και ξέρετε, γιατί νομίζω πως κάτι μου έχει ξεφύγει. Απο που κι ως που μιλάει ο Λιακό στους μπάτσους; υπο ποία ιδιότητα; Μπας και είναι undercover ο τύπος; Καλά, το ότι είναι φασιστόμουτρο ο τύπος το ξέρουμε, και το ότι και η μπατσαρία είναι στην συντριπτική της πλοιοψηφία χουντοβασιλικοί, και αυτό το ξέρουμε. Με ποιά ιδιότητα όμως μιλάει σε τέτοιες συγκεντρώσεις (προφανώς θα ήταν κάποια συνδικαλιστική μπατσο-συνέλευση), ε;;;

Αλαζονεία....

Ένα απο τα πράγματα που με εκνευρίζουν μέχρι δακρύων, είναι η αλαζονεία. Δυσανασχετώ εν γένει με όλους όσους θεωρούν τους εαυτούς τους φυσικά ανώτερους απο τους άλλους. Πιο συγκεκριμένα, απεχθάνομαι ειδικά όλους αυτούς πού ενδεχομένως είναι πράγματι ανώτεροι σε ορισμένους τομείς απο όλους τους άλλους, και δεν σταματούν στιγμή να τονίζουν την ανωτερότητα τους και να ξεκινούν κάθε τους πρόταση απο αυτήν ακριβώς την θέση. Δεν έχω πρόβλημα με την υπερηφάνεια, ούτε και με την ειρωνεία: και τις δυο τις θεωρώ νορμάλ συμπεριφορές. Μπορείς κάλιστα να έχεις ντοκτορά στην Αστροφυσική και να είσαι περήφανος γι΄ αυτό, ή ακόμα και να ειρωνεύεσαι τον αλφα τυχάρπαστο ο οποίος διατυπώνει μιας παιδαριώδη άποψη για την κίνηση της Αφροδίτης επειδή κάτι διάβασε στην στήλη με τα ζώδια της χτεσινής εφημερίδας. Το να επαίρεσαι όμως και να μυκτυρείς τον άλφα κακομοίρη επειδή 1.) Έχει Άποψη, και 2.) Τολμά Και Την Εκφέρει Μπροστά Στον Γαμάουα Αστροφυσικό Με Την Ντοκτορά, αυτό πλέον ξεπερνά τα όρια κάθε μέτρου. Ξέρεις ρε φίλε πέντε πράγματα παραπάνω; Κάτσε και εξήγα του του ανθρωπάκου. Δεν γουστάρεις να εξηγήσεις; Σήκω και φύγε. Η ουσία δεν είναι να δείξεις πως είσαι ανώτερος. Η ουσία είναι να είσαι ανώτερος. Και άμα είσαι, δεν έχεις ανάγκη να το δείχνεις πάση θυσία. Αν έχεις αυτή την ανάγκη, τότε θα πρέπει να επισκευτείς γιατρό, γιατί μιλάμε πλέον για ψυχοπαθολογικό πρόβλημα. Μπορώ να καταλάβω τον επαγγελματία πρωταθλητή που παίρνει χρυσό μετάλιο στους Ολυμπιακούς και το κρεμάει στο σαλόνι του. Μπορώ επίσης να καταλάβω τον γιατρό ή τον δικηγόρο που κρεμάνε τα πτυχία τους πάνω απο τα γραφεία τους. Δεν μπορώ όμως να καταλάβω τον χι άγνωστο που κρεμάει στο σαλόνι του το αναμνηστικό δίπλωμα για την συμμετοχή σε αγώνα ανώμαλου κατσικόδρομου όταν πήγαινε στην πέμπτη Δημοτικού, ακριβώς κάτω απο την φωτογραφία του... Πολλά χρόνια πριν, την περίοδο που είχα ασχοληθεί σοβαρά με την ελαιογραφία, είχα φτιάξει μια προσωπική προσωπογραφία (περίσευε το χρώμα, είχε καλό φώς, δεν είχα τι να κάνω, και είχα απέναντι μου έναν τεράστιο καθρέφτη). Ο πατέρας μου είχε κάνει το μέγα σφάλμα να την καδράρει, και να την βάλει στο σαλόνι. Με την πρώτη ευκαιρία, ο πίνακας μεταφέρθηκε στο πατάρι. Και κάτι μετάλια που είχα πάρει κάποτε σε ένα Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, μπήκανε σε ένα ντουλάπι και μετά πετάχτηκαν. Αηδιάζω και μόνο στην ιδέα μιας δικής μου φωτογραφίας κρεμασμένης μέσα στο σπίτι μου. Ένας καλός λόγος για να αυτοκτονήσω απο αηδία για τον εαυτό μου, θα ήταν να κρεμάσω στον τοίχο καμιά αφίσα/φωτό με τον μαυροσκούφη Παρούση, το πρωτοπαλλήκαρο του Άρη Βελουχιώτη, μόνο και μόνο επειδή έχω το ίδιο επώνυμο...

Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2006

Άντε λοιπον, καλή χρονιά...

Ελπίζω αυτή η χρονιά να μας πάει καλύτερα απο την περσινή (άν και δεν το βλέπω, αλλα τέλοσπαντων). Εύχομαι υγεία και ευτυχία σε όλους, και καλά μυαλά (αν και ούτε αυτό το βλέπω, αλλα και πάλι τέλοσπαντων). Ελπίζω να κοπεί η εκπομπή του Χαρδαβέλλα, να πάψει ο κόσμος να αγοράζει βιβλία του Λιακόπουλου, και να καθαιρεθεί ο Χριστόδουλος. Φρούδες ελπίδες, αλλα είπαμε: τέλοσπάντων (θα ήθελα βέβαια να είχα την αυτοπεποίθηση του J95)...