Το ψαχτήρι του κακομοίρη...

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2004

Ντου γιου λάικ δε Greeklish;

Οι περισσότεροι χρήστες PC παγκοσμίως, χρησιμοποιούν ως γνωστόν λογισμικό της Microsoft. Στην Ελλάδα, μετά απο πολλούς αγώνες, καταφέραμε ως χρήστες να έχουμε πλέον λειτουργικό σύστημα το οποίο όχι απλά υποστηρίζει Ελληνικά, αλλά είναι πλήρως Εξελληνισμένο. Αυτό είναι κάτι το οποίο το έχουμε πετύχει εδώ και χρόνια, απο την εποχή των Windows 95 αν θυμάμαι καλά (ή μήπως ήταν Εξελληνισμένα και τα 3.1;). Παρομοίως, έχουμε και Εξελληνισμένο Office. Στην γλώσσα μας βγαίνει ακόμα και ο Internet Explorer και ο Media Player. Ακόμα και εφαρμογές άλλων κατασκευαστών διαθέτουν πλέον Ελληνικό περιβάλλον εργασίας, ενώ οι unicode γραμματοσειρές εξασφαλίζουν υποστήριξη της Ελληνικής γλώσσας σε κάθε σχεδόν εφαρμογή (η μοναδική κατηγορία εφαρμογών που απο ότι έχω διαπιστώσει δεν υποστηρίζει ελληνικούς χαρακτήρες, είναι οι ticket RSS feaders).

Αφού λοιπόν σχεδόν όλοι έχουμε λειτουργικό και εφαρμογές που υποστηρίζουν Ελληνικά, τι διάολο πάμε και γράφουμε με Greeklish στα fora; Φανταστείτε να συμμετέχετε σε μια συζήτηση, και κάποιος χρήστης να ανεβάσει ένα κατεβατό 3 σελίδων στα Greeklish. Συγνώμη, δεν θα στραβωθείτε; Η συνηθέστερη απάντηση που παίρνω όταν ρωτάω κάποιον γιατί γράφει με Greeklish, είναι πως "έτσι έχει μάθει". Εντάξει, αν είναι έτσι, πάω πάσσο. Μην περιμένεις όμως φίλε μου να διαβάσουν πολλοί τα μηνύματα σου. Και στην τελική, τι πάει να πει "έτσι έχω μάθει¨; Και εγώ είχα μάθει στο DOS και την γραμμή εντολών, αλλά όταν ήρθαν τα Windows τα έμαθα όλα απο την αρχή. Και εγώ είχα μάθει στον Program Manager των 3.1, αλλά ήρθαν τα 95 και τα έμαθα πάλι απο την αρχή. Και εγώ έγραφα με Greeklish, αλλά έκατσα και έμαθα να γράφω απο την αρχή. Αν το σκεφτεί κανείς σοβαρά, είναι τραγελαφικό: Δέκα χρόνια πριν αγωνιζόμασταν για πλήρη υποστήριξη Ελληνικών και για Εξελληνισμένες εφαρμογές, για να μπαίνουμε σήμερα στο Internet και να γράφουμε Greeklish...

Δεν υπάρχουν σχόλια: